Κατασκευή eshop και προώθηση

Ένα eshop θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από τον ιδιοκτήτη του όπως το φυσικό του κατάστημα και ίσως με ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα πραγματικό κατάστημα. Θα πρέπει η κατασκευή του να γίνει με σκοπό να προβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προϊόντα της επιχείρησης και τις υπηρεσίες με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων.

CMS για την κατασκευή eshop

Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διάφορες πλατφόρμες ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι οποίες περιλαμβάνουν όλα εκείνα τα βασικά εργαλεία μιας αποτελεσματικής διαχείρισης από τον ιδιοκτήτη.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες eshop είναι:

  • opencart
  • magento
  • prestashop

 

Επιλογή κατάλληλων plugins

Σε όλα τα παραπάνω CMS υπάρχει η δυνατότητα για την εισαγωγή επιπλέον plugins ή modules, δηλαδή εργαλείων χρήσιμων για την καλύτερη λειτουργία του eshop. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η χρήση plugins θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, γιατί σε ένα update του CMS το εργαλείο μπορεί να μην είναι συμβατό, και εκεί είναι που αρχίζουν τα προβλήματα με την διαχείριση και την λειτουργία του e-shop. Έτσι λοιπόν θα πρέπει η επιλογή των plugins να γίνεται με προσοχή και πάντα από developers που έχουν καλό feedback και κριτική από άλλους χρήστες, έτσι ώστε να υπάρχει πάντα η δυνατότητα στο μέλλον για την αναβάθμιση του.

Resposnive για χρήση σε κινητά

Ένα σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη του e-shop είναι η εμφάνισή του. Πλέον με την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση κινητών τηλεφώνων και spartphones θα πρέπει η κατασκευή του site να είναι responsive για χρήση στα κινητά. Ήδη η google από την 21η Απριλίου του 2015 ενισχύει στην αναζήτηση τις ιστοσελίδες που είναι κατασκευασμένες για χρήση στα κινητά. Για όλες τις παραπάνω πλατφόρμες κατασκευής e-shop έχουν αναπτυχθεί χιλιάδες templates με την πλειοψηφία να είναι και για χρήση στα κινητά. Πολλά από αυτά είναι χωρίς χρέωση, αλλά όπως αναφέρθηκε και για τα plugins καλό είναι να επιλεγεί κάποιο σχεδιαστικό πακέτο από developers που έχουν καλό feedback και κριτικές. Το μέσο κόστος ενός καλού template ανέρχεται στα 50 ευρώ.

Server και Hosting

Τέλος και πολύ σημαντικό είναι το hosting που θα επιλεγεί για την φιλοξενία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Καλό είναι να επιλεγεί managed hosting και VPS.

Εισαγωγή προϊόντων και διάρθρωση eshop

Το επόμενο βήμα είναι η εισαγωγή των προϊόντων. Θα πρέπει η εισαγωγή να γίνει σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, ανάλογα βέβαια τον αριθμό των κωδικών των προϊόντων. Τα παρακάτω βήματα είναι πολύ σημαντικά:

  • Εισαγωγή προϊόντων σε κατηγορίες
  • Όσο το δυνατόν μοναδικού περιεχομένου περιγραφές στα προϊόντα
  • Πολύ καλές και καθαρές φωτογραφίες των προϊόντων
  • Καλή αναζήτηση

 

Προώθηση eshop

Η ανάπτυξη ενός eshop θα πρέπει να περιλαμβάνει και μια μελέτη για την ολοκληρωμένη προώθησή του, διαφορετικά δεν έχει νόημα η κατασκευή του. Παρουσιάζονται παρακάτω οι βασικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την επιτυχημένη προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος:

  • On-Site και Off-Site SEO
  • Δημιουργία Blog
  • Content Marketing
  • Παρουσία στα Social Media
  • Δημιουργία διαγωνισμών
  • Δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας στο google adwords και στο facebook
  • Εισαγωγή προϊόντων σε μηχανές σύγκρισης τιμών και καταλόγους προϊόντων
  • Προώθηση από affiliate marketing networks (βλ. adsurf.gr)

Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθούμε αναλυτικά και με παραδείγματα για την κάθε προωθητική ενέργεια, το κόστος αλλά και το αποτέλεσμα που μπορεί να αποφέρει στο eshop.

Δείτε ακόμα το Infographic του Ηλεκτρονικού Εμπορίου

 

 

 

 

 

 

Advertisements